прикраси

середу, 26 квітня 2017 р.

Літературне читання

 Види перевіки з літературного читання та методика їх проведення




  1.  Основні напрямки оновленої програми: 
  2. 1. Конкретизувати позиції, спрямовані на реалізацію компетентнісного підходу 
  3. 2. Оновити коло читання 
  4. 3. Спростити вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня 
  5. 4. Визначити конкретні теми відповідно до змістової лінії та розділу

  1.  Імена авторів, які включені до кола читання в 2 класі 
  2. Оксани Кротюк, Любові Відути, Дмитра Кузьменка, Сергія Пантюка, Віктора Терена, Мар'яни Савки, Наталки Поклад, Григорія Фальковича, Ніни Найдич, Галини Малик, Сашка Дерманського, Марини Павленко, Віри Артамонової, Марини та Сергія Дяченків, Володимира Сенцовського, Лариси Ніцой, Катерини Міхаліциної, Тетяни Стус, Лесі Ворониної, Оксани Лущевської.

  1.  Імена авторів, які включені до кола читання в 3 класі 
  2. Василя Голобородька, Івана Андрусяка, Михайла Григоріва, Валентини Вздульської, Василя Симоненка, Дмитра Кузьменка, Галини Вдовиченко, Зірки Мензатюк, Катерини Бабкіної, Лариси Денисенко, Леоніда Шияна, Оксани Караванської, Іана Вайброу, Карла Коллоді, Джеремі Стронга, Нузета Умерова.

  1.  Імена авторів, які включені до кола читання в 4 класі 

  1. Дмитра Білоуса, Любові Запашти, Анатолія Костецького, Олесі Мамчич, Володимира Лучука, Оксани Сенатович, Михайла Чабанівського, Оксани Іваненко, Саші Кочубей, Галини Ткачук, Мар'яни та Тараса Прохаськів, Ірен Роздобудько, Івана Андрусяка, Юлії Смаль, Роалда Дала, Пауля Маара, Марії Парр.

  1. Види контрольних перевірок
  2. Вид перевірки 2 клас 3 клас 4 клас І сем. ІІ сем. І сем. ІІ сем. І сем. ІІ сем . Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи №4 і №8 1 1 1 1 1 1 Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи №2 і №6 - - 1 1 1 1 Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах №1 і №5;у 2 класі №1, №2, №5, №6 2 2 1 1 1 1 Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота №3 1 - 1 - 1 - Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота №7 – 1 - 1 - 1 Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація – – – – – 1 Загальна кількість перевірок за семестр 4 4 4 4 4 5

  1. Аудіювання 

  1. Для перевірки аудіативних умінь – слухати й розуміти усне мовлення учням пропонується прослухати незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого у 2 класі – 140-160 слів, у 3 класі – 210- 230 слів, у 4 класі – 280-300 слів. Після прослуховування тексту учні усно або письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту (хто?, що?, які?, де?, коли?, як?), відтворення послідовності подій; встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, визначення теми твору. Для учнів 2 класу завдання мають стосуватись тільки фактичного змісту твору. Оцінювання аудіативних умінь в усній формі здійснюється за тими ж вимогами, що і оцінювання сформованості навички розуміння прочитаного. Для письмової перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне. Зміст завдань такі самі, як і для усної перевірки аудіативних умінь.

  1. Усний переказ прочитаного твору 

  1. *Обсяг тексту 
  2. 40-50 слів -2 клас; 
  3. 50-60 слів - 3 клас;
  4.  60- 70 слів – 4 клас. 
  5. *Уміння переказувати перевіряється індивідуально на текстах розповідного характеру *Переказується текст за конкретним завданням: дослівно, стисло, вибірково *Переказування прослуханого тексту відбувається за поданим планом *За усний переказ ставиться одна оцінка за зміст в окрему колонку журналу

  1. Читання вголос

  1.  Поточна перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній, науково- художній текст, який у кожному класі відрізняється складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом (у 2 класі – 120- 150 слів; у 3 класі – 180-210 слів, у 4 класі – 240-270 слів). Після читання вголос учню пропонується усно або письмово виконати завдання на розуміння прочитаного. Перевірка навички читання вголос, у тому числі розуміння прочитаного, може здійснюватись після першого і наступних перечитувань твору. Якщо перевірка здійснюється після першого перечитування, то виразність не враховується, а запитання мають стосуватись фактичного змісту твору: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?; які і як відбувалися події?; хто персонажі?,що вони робили?, до якого жанру належить твір?. Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитувань, то виразність враховується, а завдання мають стосуватись визначення теми, основної думки; відтворення послідовності подій, встановлення смислових, причиново- наслідкових зв’язків, рис характеру персонажів, мотивів їхніх вчинків.

  1.  Робота з літературним твором у 2 класі 
  2. Письмова перевірка досвіду читацької діяльності у 2 класі передбачає первинне ознайомлення учнів із текстом під час читання його вголос учителем. При цьому другокласники мають стежити за читанням по тексту. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова тощо. У 2 класі письмова частина роботи передбачає 3 завдання з перевірки уміння працювати з літературним твором і 1 творчого завдання.

  1. Робота з літературним твором у 3-4 класах 

  1.  Перевірка досвіду читацької діяльності учнів (за усіма показниками: обізнаність з колом дитячого читання, практичне засвоєння літературознавчих понять, уміння працювати з літературним твором, дитячою книжкою, довідковою літературою) здійснюють у комплексі з поточною перевіркою уміння складати висловлювання за змістом прочитаного, прослуханого в усній та письмовій формах. 
  2.   • Для перевірки добирають завдання згідно з державними вимогами до навчальних досягнень учнів у чинній навчальній програмі з літературного читання. 
  3.   • Учні 3-4 класів читають текст самостійно мовчки або пошепки. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова тощо. 
  4.   • Водночас частина цієї перевірки у 3-4 класах, що виконується письмово, може проводитись у тестовій формі. Тестова робота складається з завдань двох типів, вимоги до формування яких, їх кількості та оцінювання відповідно до кожного із зазначених показників досвіду читацької діяльності під час письмової перевірки подано у таблиці. Письмова робота укладається з 8 завдань таким чином, щоб загальна кількість балів дорівнювала 12, а зміст завдань охоплював усі, зазначені у таблиці, показники досвіду читацької діяльності.

  1. Читання мовчки

  1.  Перевірка навички читання мовчки у 2 класах здійснюється в усній формі і має діагностичний характер. Перевірка навички читання мовчки у 3-4 класах здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного 1 раз на семестр. Учні читають текст мовчки і письмово виконують завдання. Для цього вчитель пропонує їм узяти в руки олівці. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання. Обсяг текстів у 4 класі – 330-390 слів.
  2. Комбіновані контрольні роботи 
  3. • Контрольні роботи можуть бути комбіновані: 
  4. 1) з перевірки сформованості навички читання мовчки та завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом, творчого на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного;
  5.  2) з перевірки навички читання мовчки із тестовими завданнями для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом, творчого завдання на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного. 
  6. • Комбіновані роботи проводять тільки в 3-4 класах. Загальна кількість перевірок за семестр від вибору кількості комбінованих робіт не змінюється. При цьому протягом навчального року комбінованих робіт має бути не більше 3.

Немає коментарів:

Дописати коментар