прикраси

вівторок, 12 квітня 2016 р.

Любі четвертокласники!

 Пропоную для вас завдання для підготовки до ДПА з математики, української мови та літературного читання.



Українська мова. ІІ комбінація
Варіант І
Спиши текст, позбавляючись дужок і вставляючи потрібні букви на місці пропусків.
 В_л_тіла з вул_ка бджола. Літає над пасікою, дослухає(тьс,ц)я. Десь далеко дзв_нять голосні дзвіночки. Л_тить бджілка на музику дзвіночків. Пр_літає (до)лісу. Це її кличуть квіти конвалії! Кожна квітка – маленький срібний дзвіночок. (У)с_редині – золотий молоточок. Б’є молоточок по сріблу – лунає дзвін, аж до пасіки (до)літає. (45 слів.) За В. Сухомлинським
Завдання
1. Визнач рядок, у якому подано синоніми до слова кликати:
А) клякнути, клопотати
Б) гукати, волати
В) закликати, окличний
2. Визнач, які з поданих іменників в орудному відмінку пишуться з апострофом:
 А) піч, сіль, тінь
 Б) радість, юність, гордість
В) любов, мати, кров
3. Визнач відмінок виділеного в реченні іменника.
Дурний язик голові не приятель.
 А) родовий
 Б) давальний
В) місцевий
 4. Запиши математичний вираз словами: 71+19
 До _______________________________ додати ____________________
 5. Пронумеруй слова за порядком наголошеного складу.
 ____ черговий _____ подруга _____ ворота

Творче завдання Склади текст-опис про рослину, яка квітує навесні (4–5 речень)



Варіант ІІ
Спиши текст, позбавляючись дужок і вставляючи потрібні букви на місці пропусків.
У кожній з_рнині, у кожній кри_ті хліба – (не) тільки праця бат?ків. Тут і м_тал, зварений сталеварами, і нафта, (ви)добута з гл_бин з_млі. Тут розум констру_торів і праця робітників, які (с,з)творювали сільськогосподарські машини. Пахн_ хліб любов’ю трударів. Шануйте і бережіть кожну його крихту! (42 слова.)
Завдання
1. Визнач, у якому словосполученні прикметник старий ужито недоречно.
 А) старий журнал
 Б) старий борщ
В) старий чоловік
2. Визнач, яке закінчення матимуть подані прикметники в орудному відмінку однини: гаряча, свіжа.
 А) -ою
Б) -ею
В) -єю
3. Визнач відмінок виділеного в реченні прикметника.
Я зустрівся з давнім знайомим.
А) давальний
Б) орудний
 В) місцевий
4. Запиши математичний вираз словами: 25+17
 До _______________________________ додати ____________________
 5. Пронумеруй слова за кількістю звуків у порядку зростання.
 ____ ведмідь ____ вогнище ____ вересень

Творче завдання Склади текст-розповідь «Дорога хліба до столу» (4–5 речень)




Українська мова. І комбінація
Варіант І
Спиши текст, вставляючи букви на місці пропусків орфограм і потрібні розділові знаки.
 Хто з вас бачив мурашиний будиночок(.?!) Ця складна споруда пр_крита зверху лис(?)тям хвоєю гілочками. Під купою росли(н,нн)их решток містя(тьс,ц)я підземні лабіринти з в_ликою кількіс(?)тю камер і ходів. Більшість мешканців мурашника – робочі мурашки. Вони шукають їжу годують личинок і самку. Є розвідники, які знаходять (з,с)добич і пові- домляють про це іншим. Мурашки-воїни охороняють ж_тло від ворогів. (Не)чіпай мурашник! Мурашки – корисні комахи. (60 слів.)
Завдання до тексту
 1. Знайди та обведи в списаному тексті слово, що називає предмет полю- вання, ловлі, захвату.
2. Випиши з першого речення особовий займенник.
3. Випиши з п’ятого речення слово, яке відповідає звуковій моделі: =О-О.
4. Підкресли в списаному тексті спонукальне речення.
Творче завдання
 Доповни текст описом власних спостережень за мурашником (4–5 речень).


Варіант ІІ
Спиши текст, вставляючи потрібні букви на місці пропущених
орфограм.
   Бе(з,с)межний, ро(з,с)дольний степ пролягає на (пів)дні (У,у)країни. У
м_нулому вся ця в_л_чезна рівнина була вкрита ст_повим різнотрав’ям,
сивою ков_лою. (На)весні вона яскріла різнобарвними квітами. Трави були
такими в_сокими, що в них (з)головою ховалися вершники. У синьому небі
ширяли орли, шуліки, зал_валися піс(?)нями жайворонки. Вовки, л_сиці
полювали на зайців, ховрашків, тушкан(?)чиків. Куточок цього первісного
степу зараз у заповіднику «Асканія-Нова». (60 слів.)

Завдання до тексту
1. Знайди та обведи в списаному тексті слово, що називає сірувато-білий
колір.
2. Знайди серед слів третього та четвертого речень прислівник. Випиши його.
3. Випиши з останнього речення слово, яке відповідає звуковій моделі:
=О-О.
4. Підкресли в списаному тексті просте речення з однорідними підметами.
Творче завдання
Розкажи про природу рідного краю. Склади текст-опис (4–5 речень).






Літературне читання. І комбінація
І варіант
Прочитай текст мовчки.
Чаювання з маргаритками
    Був собі маленький чайничок для заварного чаю. На одному його боці
був намальований маленький зелений листочок. І все. Більше ніяких
прикрас не подарував йому художник. Але чайничок не сумував. Вірою і
правдою служив господині будинку – заварював смачний і духмяний чай.
Спочатку. А потім з'явилися в господині діти, онуки. Така велика сім'я
стала! Маленький чайничок ніяк не міг на всіх запастися золотистим чаєм. І
тоді старенька вимила чайничок , поставила на кухонну полицю і купила...
  Господиня купила новий чудовий великий заварний чайник. Він був
яскраво-червоний, весь у золотих гілочках. А на одній гілочці сидів
незвичайно яскравий і важливий, імовірно, заморський птах. Оселився
новий чайник на полиці старовинного буфету. Там жив й інший посуд для
чаю. Були тут красиві чашки з блюдцями, висока кришталева ваза для
варення. І ще – аж прабабусина! – срібна сухарниця, прикрашена різними
гілочками та квітами. Дуже скоро новий чайник з усіма познайомився і
навіть заприятелював.
    А про старий маленький чайничок усі забули. Навіть господиня.
    Аж ось одного літнього дня хтось приніс у будинок квіти. Дуже ніжні
маргаритки на коротеньких світло-зелених стеблинках. І захвилювалися всі
в домі, і зашуміли: «Води!»
  – От лихо, немає підходящої вазочки для чарівних маргариток, –
господиня розхвилювалася і тут побачила старий заварний чайничок.  –
Звісно, не буває вазочок з носиками. Але чайничок низенький, і колір білий
підходить.
   Увечері вся сім'я зібралася за великим столом пити чай. На столі були
вазочка з полуничним варенням і старовинна сухарниця з розсипчастим
печивом. Стояв тут і заварний чайник із заморським птахом. А в центрі
столу господиня поставила маленький чайничок з маргаритками.
  – Яка зухвалість! – забриніла вазочка.
  – Такий маленький, неошатний предмет,– суворо сказала сухарниця, –
а вважає, що гідний квітів.
   Червоний заварний чайник нічого не сказав, тільки пихнув. Заморська
птиця згорда глянула на чайничок і теж промовчала.
   Здивувався і засмутився маленький чайничок! Гірко стало йому так,
що квіти в ньому... зів'яли. Так буває. Якщо тобі погано, обов'язково погано
комусь поруч... Але чайник цього не знав. Він вирішив, що дуже поганий,
квітам не може бути в ньому добре.
    Цілий рік маленький чайничок сумував на своїй полиці.
   За рік у будинок знову принесли маргаритки. Знову господиня
поставила квіти в старий маленький чайничок. Маргаритки прикрасили стіл
надзвичайно!
   Чайничок зрозумів: він необхідний цим маргариткам. Радість
маленького чайничка росла, росла. Стала такою великою, що й маргариткам
вистачило. І вони... не в'януть досі. Уже майже рік...
                                                                                          За Н. Абрамцевою
Завдання до тексту
1. Знайди в тексті всі слова і словосполучення, які автор використовує для
опису чайничка. Обведи їх.
2. Підкресли речення, яке розповідає, як служив чайничок господині.
3. Запиши, чому господиня вирішила замінити чайничок.
4. Знайди в тексті відповідь на запитання: чому господиня обрала
маленький чайничок для маргариток. Запиши її.
5. Знайди частинку тексту, яка розповідає про те, як інший посуд сприйняв
появу маленького чайничка з маргаритками. Придумай і запиши
словосполучення – назву цієї частини для плану тексту.
6. Як автор у тексті пояснює читачам, чому маргаритки в чайничку
зів’яли? Випиши пояснення.
7. Придумай і запиши кінцівку тексту (1–2 речення), яка б, на твій погляд,
висловлювала головну думку цього твору.
Творче завдання
Напиши, як у вашій сім’ї використовують старі речі (4–5 речень).







ІІ варіант
Прочитай текст мовчки.
Поговорили
    Жила собі блакитна парасолька. Блакитна-блакитна. Навіть у
найгіршу погоду вона здавалася яскравою й веселою. Та й не знала вона
іншої погоди. Парасолька дуже любила свою роботу парасольки. Яким би
сильним не був дощ, жодній крапельці не вдавалося впасти на господарку.
     Парасолька цього не допускала. Повернувшись додому, вона любила
посушитися, погрітися біля батареї. А потім її закривали, ховали в
шовковий чохол, і вона спала до наступного дощу.
    Одного разу, коли парасолька сушилася, до неї підійшла кішка. Вона
довго дивилася на мокру парасольку, а потім сказала:
   – Дивний у тебе смак. Гуляти під дощем... Кожен знає, що немає
нічого кращого за сонце.
    – Я не просто гуляю, – парасолька погойдувалася на своїх
розчепірених* спицях. – Я проводжаю господиню. Я не боюся дощу. А ось
це... Як ти сказала? Сонце, чи що? Хто це? Я його не знаю.
   – Як?! – кішка широко розкрила зелені з жовтими цяточками очі.
       Як?! Ти не знаєш сонця?
Кішка мало не задихнулася.
   – Ні, – спокійно відповіла парасолька, – ніколи не зустрічалися.
   – Та ти що! – кішка витягнула шию, повела хвостом. Вона ледь із себе
не вилізла. – Ти що! Ти куди дивишся, коли гуляєш?!
    – Ну... – анітрохи не соромлячись, заходилася пояснювати парасолька.
    – Іноді в небо дивлюся, іноді в калюжі своє відображення розглядаю.
   – От! – зраділа кішка. – От, от! Дивишся в небо. А в небі, блакитному-
блакитному...
   – Стривай, – перебила її парасолька, – з чого ти взяла, що небо
блакитне? Небо сіре.
І оскільки кішка зовсім оніміла від розгубленості, продовжувала:
    – Ну, так. Сіре. Зовсім як ти.
   – Ти?.. – зашипіла кішка. – Що таке?!
Вона аж закашлялася від обурення:
   – Що ти таке говориш?! Блакитне воно! Блакитне! Як ти…
   Обидва помовчали. Міркували про щось. Потім кішка зітхнула і
спробувала почати спочатку.
     – Так от, – лагідно заговорила вона, – у небі живе сонце. Воно знаєш
яке?! Воно... Воно таке... Воно... Ну... Світить!
   Кішка нахилила голову набік. Вона не була впевнена, що пояснила
зрозуміло. Але, здається, помилилась. Парасолька все зрозуміла. Як могла.
  – Ясно, – кивнула вона, – тепер я все зрозуміла. Тільки ти говориш
неправильно. Це називається не сонце, це називається ліхтар. А точніше,
ліхтарі. Їх багато.
   Парасолька сказала це просто і впевнено. Тож кішка змогла тільки
пошепки ойкнути і, задкуючи, піти. «Дивна вона,– подумала парасолька, –
так усе переплутати...»
   А кішка сиділа на своєму килимку і намагалася хоч що-небудь
зрозуміти. Можливо, і зрозуміла.
                                                                              За Н. Абрамцевою
* Розчепірених– розіп’ятих, розставлених.
Завдання до тексту
1. Напиши, хто є головними персонажами твору «Поговорили».
2. Знайди й обведи в тексті всі прикметники, які використовує автор для
опису парасольки.
3. Випиши з тексту речення, які розповідають про ставлення парасольки до
своєї роботи.
4. Що зробила кішка, коли дізналася, що парасолька не знає сонця й ніколи
з ним не зустрічалася? Підкресли в тексті речення, які розповідають про
це.
5. Додай слова кішка та парасолька в порівняння так, щоб вони дійсно
допомогли описати колір неба.
«Сіре… Зовсім як ти.» – Сказала (хто?)_________ (кому?)___________.
«Блакитне воно!.. Як ти.» – Відповіла (хто?)______ (кому?)__________.
6. Що відчувала кішка, коли парасолька її не розуміла? Які слова
використовує автор, щоб читачі зрозуміли почуття кішки? Запиши їх.
7. Чому парасолька вважає кішку дивною? (1–2 речення.)

Творче завдання
Як би ти пояснив парасольці, що таке сонце? Запиши свої міркування (4–5
речень).




              


Математика. І комбінація
І варіант
1. Розв’яжи задачу.
На машину навантажили 840 кг овочів: моркви – 49 кг, буряків – у 3 рази
більше, ніж моркви, а решта була капуста. Скільки кілограмів капусти
навантажили на машину?
2. Знайди значення виразу. Обчислення запиши окремими діями.
79 348 – (11 005 + 64  84)
3. Порівняй числа і величини.
40 тисяч       число, яке складається з 17 одиниць другого класу і
 520 одиниць першого класу
Подпись:  27 мм        2 см 4 мм
4. Перетвори величини.
6 км 38 м =      м
5 год =      хв
5. Запиши число, яке дорівнює 5/6 від 120.
6. Накресли прямокутник, площа якого 24 см 2,
 а довжина – 6 см.



ІІ варіант
1. Розв’яжи задачу.
Школярі взяли в бібліотеці 358 книг. Відомо, що учні початкових класів
брали по дві книги кожен, а 64 старшокласники – по три книги кожен.
Скільки учнів початкових класів узяло книги в бібліотеці?

2. Знайди значення виразу. Обчислення запиши окремими діями.
(6539 : 13 . 21) – 1063
3. Порівняй числа і величини.
199 тисяч     сорок один мільйон
2 км 95 м     2950 м
4. Перетвори величини.
7 ц 5 кг =       кг
2 доби =         год
5. Запиши число, яке дорівнює 5/8 від 560.
6. Накресли два однакових квадрати, загальна площа яких дорівнює
18 см2

              


Математика. ІІ комбінація
І варіант
1. Розв’яжи задачу.
У трьох цехах працює 425 робітників. У другому цеху працює 147
робітників, що на 12 менше, ніж у першому. Скільки робітників працює в
третьому цеху?
2. Познач число, яке є значенням виразу 20 000 + 900 + 8.
А 2 908
Б 20 908
В 29 008
3. Познач число, яке є найбільшим серед пропонованих.
А 1/2
Б 1/4
В 1/9
4. Познач рядок, у якому числа розміщені в порядку зростання.
А 436 см, 437 м, 438 дм
Б 317 мм, 316 см, 315 дм
В 43 дм, 430 см, 4300 мм
5. Покажи стрілочками значення кожного виразу.
72 : 12  2 •                   • 8
72 : 12 + 2 •                    • 12
72 : 12  2 .                                 . 3
6. Запиши два числа, які є розв’язком нерівності  а : 5 < 5.

ІІ варіант
1. Розв’яжи задачу.
За три дні повітряна куля пролетіла 528 км, причому першого дня – 238
км, другого – у 2 рази менше, ніж першого, а третього дня – решту
відстані. Скільки кілометрів пролетіла куля третього дня?

2. Познач число, яке є значенням виразу 20 000 + 6 000 + 800.
А 26 800
Б 26 080
В 20 680
3. Познач число, яке є найменшим серед пропонованих.
А 1/3
Б 1/6
В 1/8
4. Познач рядок, у якому числа розміщені в порядку зростання.
А 23 т, 230 ц, 2300 кг
Б 166 кг, 165 ц, 164 т
В 536 кг, 537 т, 538 ц
5. Покажи стрілочками значення кожного виразу.
9348 : 41 + 8 •                           • 1824
9348 : 3 – 8 •                             • 3108
9348 : 41  8 •                          • 236
6. Запиши два числа, які є розв’язком нерівності  b : 3 > 10


За матеріалами  Освіта. ua

Немає коментарів:

Дописати коментар